Книга, яка надихає
За останній час, а можливо навіть останні роки, я не пригажую більш надихаючої книги, ніж біографія Стіва Джобса, написана Волтером Айзексоном. Ця 600-сторінкова книга читається дуже легко, як гарний фільм. Смерть Стіва Джобса спонукала зацікавлення його персоною по всьому світу, це неможливо було не помітити, адже тоді повідомлення про нього заполонили соц.мережі. Дуже багато людей, які навіть не користувались продуктами компанії Apple, співчували смерті генія, який змінив світ.
Стів Джобс жив між двома світами: західним та східним. Провівши дитинство та юність в технологічному середовищі та зробивши своє захоплення електронікою змістом життя, він не став ідейним капіталістом (хоча був надзвичайно багатим), і в духовних пошуках його завжди тягнуло на Схід. Характер та стиль життя Джобса чимось нагадує самурая. Дисципліна, самообмеження, твердість і швидкість прийняття рішень, байдужість до “лузерів” – ці якості виявились далеко не останніми складовими його успіху. Його успішна історія стверджує, що саме ідея та переконання – первинне, а гроші, освіта та й навіть таланти – другорядне. Синтез технології і мистецтва – це ще один ключ до розуміння Стів Джобса, напевно, він був більше митцем, ніж бізнесменом. Я не поділяю ні його філософських думок, ні мистецьких, ні естетичнх поглядів, але чомусь дизайн Mac та iPhone людей захоплює більше, ніж їх конкуренти, а Apple – один з найяскравіших брендів сьогодення.
Читаючи детальні історію життя Стів Джобса та його компаній – в пам’яті з’являються серії ідей, нових і нереалізованих старих. У мене вони в основному пов’язані з інтернетом та веб-проектами. Найголовніше – це те, що не обов’язково бути вузькопрофільним спеціалістом в цьому, бо важко бути водночас і програмістом, і дизайнером, і маркетологом. Головне – це бачення. При чіткому баченні і стремлінні в реалізації цих ідей надалі знайдеться і команда, і фінансове забезпечення. Я ще не знаю, чи вдасться мені виокремити найкращі ідеї та реалізувати їх, чи вони зануряться на дно спогадів. Але, те що під час читання ідеї почали спливати, це факт.
Ця книга, я впевнений, може надихати не лише людей пов’язаних з комп’ютерною сферою, а й всіх, хто хоче досягнути успіху, і не тільки для себе, а й для суспільства. Я закінчу цей текст словами Стів Джобса, які він сказав Джону Скаллі в 1984 році (агітуючи цього, дуже відомого на той час маркетолога, приєднатись до Apple): “Ти хочеш усе життя продавати солодку воду чи отримати шанс змінити світ?”